אודות פטל פיזיקה

סביבת PeTeL פיזיקה בזמן הקורונה

כשבוע לפני הלמידה מרחוק, התחלנו להכין "כיתות למידה מרחוק" בסביבת פטל (PeTel – Personalized Teaching and Learning Center) .

פתחנו "חדרי מורי מקוונים" שפעלו מסביב לשעון והכשירו מעל 150 מורים בפיזיקה. המורים הוכשרו להפעלת כיתות  המשלבות למידה סינכרונית ואסינכרונית  עם תלמידיהם.

מאז סגירת בתי הספר עקב הקורונה סביבת פטל משמשת כסביבת המרכזית של מורי הפיזיקה ללמידה מרחוק. כעת למעלה מ- 350 מורים מפעילים את כיתותיהם שמונים יותר מ-18,000 תלמידים מרחוק בסביבה זו.

הדבר המיוחד בפטל הוא שהמורים לוקחים אחריות על הלמידה של התלמידים שלהם, ומנתבים בעצמם את הלמידה  ויכולים לעקוב אחרי ההתקדמות של התלמידים מרחוק. 

לכל מורה הונגשה כיתת למידה מרחוק:

אודות פטל פיזיקה​

תכנית הטמעת PeTeL פיזיקה ארצי החלה בשנת 2016, עם הרכבה של קבוצה הובלה של מורים מומחים , מומחים טכנולוגיים וחוקרים מהמחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן. בשנה שלאחר מכן, הצוות הוביל קהילה מקצועית לומדת של מורים מאמצים מוקדמים במטרה להפעיל את הסביבה בכיתותיהם תוך איסוף נתונים מהמורים והתלמידים לשיפור הסביבה והתכנים. 

בשנת 2018-19 הסביבה נפתחה רשמית למורים לפיזיקה ברחבי הארץ וכ-100 מורים השתתפו ביום הכשרה אשר בסופו קיבלו את המפתחות לשימוש בסביבה עם תלמידיהם.

בזמן כתיבת שורות אלה (תחילת שנה"ל תש"ף, השנה השנייה להפעלת הסביבה) כ-200 מורים לפיזיקה מלווים את הוראתם בסביבת PeTeL ומפעילים אותה בקרב מעל 7000 תלמידים בכיתות ט'-י"ב.
החזון של PeTeL פיזיקה הוא להתרחב לכלל מורי הפיזיקה בישראל שילוו את שיעורי הפיזיקה בסביבת PeTeL שתשתמש בכלי יומיומי להתאמת ההוראה ע"י כל מורה לתלמידיו.

0
0

ליצירת קשר בדוא"ל או בטלפון עם ראש סביבת פיזיקה מיכל ולטר

חידושים

השאלות הדיאגנוסטיות הפכו למסתעפות!

לאור הבקשות הרבות שקיבלנו ממורים המרנו את כל השאלות הדיאגנוסטיות במאגר המשותף לשאלות מסתעפות. לפי בחירת התלמיד בשאלת רב ברירה הראשונה הוא מופנה בהמשך לשאלת נימוק שונה...

מנגנון הביקורות עלה לאוויר!

לאור הבקשות הרבות שקיבלנו ממורים המרנו את כל השאלות הדיאגנוסטיות במאגר המשותף לשאלות מסתעפות. לפי בחירת התלמיד בשאלת רב ברירה הראשונה הוא מופנה בהמשך לשאלת נימוק שונה...

הודעה על חידוש ממש מעניין

לאור הבקשות הרבות שקיבלנו ממורים המרנו את כל השאלות הדיאגנוסטיות במאגר המשותף לשאלות מסתעפות. לפי בחירת התלמיד בשאלת רב ברירה הראשונה הוא מופנה בהמשך לשאלת נימוק שונה...

דוגמאות לפעילויות והתנסות בסביבה

פה ייכנס טקסט שייתאר בקצרה את מה שצפוי לקרות לאחר לחיצה על כפתור הפלאים שממוקם במרכז המסך מהי החשיבות של התנסות בפועל בסביבה כזו שמאפשרת לחוש אותה ממש כמו גם הזדמנות לראות שהשד לא נורא כלכך למעשה השד הוא בכלל פייה

השתלמויות ומפגשים

11/10

יום סדנאות ללמד עם PeTeL

ההרשמה ליום הסדנאות הסתיימה. בימים הקרובים ישלחו במייל הנחיות ליום הסדנאות. ייתכן שהן יגיעו לתיבת הספאם שלכם, לכן בדקו גם שם

יום הסדנאות מיועד למורי פיזיקה המלמדים בתיכון. היום יורכב מ-4 סדנאות מעשיות הכוללות התנסות מעשית נרחבת והתחלת יצירת רצפי הוראה אישיים בסביבה בעזרת צוות PeTeL. בסוף היום תקבלו את המפתחות לסביבה האישית שלכם ב-PeTeL ותוכלו ללוות איתה את הוראתכם בשנה הקרובה.

יום הסדנאות יתקיים בצורה מקוונת, ביום ראשון ה-11.10 בין השעות 8:45-15:30.
ניתן להירשם ליום הסדנאות עד לתאריך 5/9/2020. מספר המקומות מוגבל! הקדימו להירשם.

מורים מספרים

© כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע