אודות פטל כימיה

סביבת PeTeL כימיה בזמן הקורונה

בימים בהם בתי הספר סגורים, כדי לעזור בהוראת הכימיה, פתחנו קורס בסביבת פטל (PeTel – Personalized Teaching and Learning Center) הנקרא "כימיה אתכם כל הזמן" . הקורס מאפשר לתלמידי הכימיה להתנסות במגוון פעילויות על-פי תכנית הלימודים בכימיה . הפעילויות נבחרו כך שהתלמידים יקבלו עליהן משוב מידי ואוטומטי.

נרשמו כ- 100 מורים לכימיה אשר קיבלו אפשרות לרשום את תלמידיהם לקורס זה ולעקוב אחר פעילותם בקורס. בשלב זה פטל כימיה מפעיל כ-1700 תלמידים בימים אלה, המורים מכניסים את תלמידיהם לקבוצות הלימוד ומקבלים מאיתנו תמיכה אינטנסיבית דרך הדוא"ל לצורך הרישום והמעקב אחרי התלמידים. בנוסף לכך, אנו מקיימים מספר מפגשי זום סינכרוניים, חלקם דרך קהילות מורי הכימיה, לעזור למורים שעדיין מתקשים בתהליכי הרישום וההפעלה בסביבה.

הדבר המיוחד בפטל הוא שהמורים יכולים לעקוב אחרי ההתקדמות של התלמידים מרחוק, לראות היכן הם מתקשים ולהציע פעילויות התאימות לכיתתם. זאת לעומת התכנים שמשרד החינוך מנגיש דרך אולפני הטלוויזיה שבו אין למורה יכולת לראות את הביצועים של התלמידים שלו ואין לתלמידים יכולת לקבל משוב על מה שהם עושים.

מורי כימיה יקרים,
הצטרפות לפטל כימיה בשנה הקרובה תעשה דרך קהילות קל"ב.
אנו ממליצים לכם להירשם לקהילה הקרובה למקום מגוריכם, למרות שבשלב זב כל מפגשי הקהילה מתקיימים בזום.
במפגשי הקהילה תיהנו משיתוף רעיונות של מורי כימיה עמיתים לגוון והעשרת ההוראה בכיתתכם בנוסף לרעיונות וטיפים נוספים לשימוש בפטל.

אודות פטל כימיה​

פטל כימיה היא סביבה המותאמת ללימודי הכימיה. הסביבה פותחה במטרה להנגיש למורים כלים להוראת הכימיה בגישה של הוראה ולמידה מותאמות אישית, כאשר מוקד מרכזי נוסף הוא עבודת תלמידיםה בצוותים המאפיינת את לימודי הכימיה, בדגש על יחידת המעבדה וההערכה החלופית (30%).

במסגרת קבוצת הכימיה במחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע, פותחו מאגרים ייחודיים של שאלות ומשימות דיאגנוסטיות לאבחון מצב הידע של התלמיד והצעות למהלכי הוראה המותאמים למידע שנאסף. הוראה מותאמת אישית נוצרת תוך שימוש במאגרים אינטראקטיביים של שאלות דיאגנוסטיות לאבחון מצב הידע של התלמיד והצעות למהלכי הוראה המותאמים למידע שנאסף.

התכנים בסביבה מתבססים על שני מקורות עיקריים: חומרים קיימים שפותחו בעבר ע"י מורים, קהילות ומרכזי המורים; וכן פיתוח של חומרים עדכניים ע"י מורים נחשונים ובמסגרת תוכניות להתפתחות מקצועית של מורים, שפותחו כדי להכשיר אותם להשתמש במאגרים האלה ולשלבם במהלכי ההוראה שלהם.

הסביבה מונגשת ללא עלות ומחברת באופן ישיר בין מורי הכימיה בארץ בסביבת תוכן שיתופית אחת. הסביבה האישית של כל מורה מאפשרת לנהל את רצף ההוראה הכיתתי ומשקפת למורה בזמן אמת את מצבם של הלומדים בכיתה במהלך ההוראה מבחינת הבנה, תפקוד והצלחה במטלות, ובכך תומכת במורה בהוראה ולמידה מותאמות אישית.

בשנת הלימודים תש"ף, סביבת פטל כימיה מופעלת ע"י צוות מצומצם של מורי הפעלה (מורי בטא) שמתנסים בשימוש בסביבה ובודקים את יעילותה בכיתתם. אנו שואפים להרחיב את מעגל המורים המפעילים מידי שנה בשיטת ה"מניפה" כאשר המורים המנוסים יעזרו לחנוך את המורים החדשים.

1
0

ליצירת קשר בדוא"ל או בטלפון עם ראש סביבת כימיה ד״ר שלי ליבנה

השתלמויות ומפגשים

24/06

השתלמות פטל כימיה

מיועדת למורי הכימיה המלמדים בחטיבה העליונה. מטרת ההשתלמות להכשיר את מורה הכימיה לשימוש בסביבת פטל המותאמת אישית לצרכי תלמידי הכימיה ועוזרת למורה לניהול ההוראה שלו. השתלמות של 30 שעות ללא ציון. ההשתלמות תתקיים ב-4 ימים בקיץ
בתאריכים: 24.6, 25.6, 28.8 וב-23.8.

24/12

כותרת המפגש/השתלמות

כאן תכתב פסקה קצרה אך יעילה אודות התוכן שיועבר במפגש/השתלמות למה כל כך כדאי להירשם אליו, משהו על התועלות המופלאות שיקבלו המשתתפים וכל דבר נוסף שיכול להיות למועיל

24/12

כותרת המפגש/השתלמות

כאן תכתב פסקה קצרה אך יעילה אודות התוכן שיועבר במפגש/השתלמות למה כל כך כדאי להירשם אליו, משהו על התועלות המופלאות שיקבלו המשתתפים וכל דבר נוסף שיכול להיות למועיל

דוגמאות לפעילויות והתנסות בסביבה

פה ייכנס טקסט שייתאר בקצרה את מה שצפוי לקרות לאחר לחיצה על כפתור הפלאים שממוקם במרכז המסך מהי החשיבות של התנסות בפועל בסביבה כזו שמאפשרת לחוש אותה ממש כמו גם הזדמנות לראות שהשד לא נורא כלכך למעשה השד הוא בכלל פייה

חידושים

השאלות הדיאגנוסטיות הפכו למסתעפות!

לאור הבקשות הרבות שקיבלנו ממורים המרנו את כל השאלות הדיאגנוסטיות במאגר המשותף לשאלות מסתעפות. לפי בחירת התלמיד בשאלת רב ברירה הראשונה הוא מופנה בהמשך לשאלת נימוק שונה...

מנגנון הביקורות עלה לאוויר!

לאור הבקשות הרבות שקיבלנו ממורים המרנו את כל השאלות הדיאגנוסטיות במאגר המשותף לשאלות מסתעפות. לפי בחירת התלמיד בשאלת רב ברירה הראשונה הוא מופנה בהמשך לשאלת נימוק שונה...

הודעה על חידוש ממש מעניין

לאור הבקשות הרבות שקיבלנו ממורים המרנו את כל השאלות הדיאגנוסטיות במאגר המשותף לשאלות מסתעפות. לפי בחירת התלמיד בשאלת רב ברירה הראשונה הוא מופנה בהמשך לשאלת נימוק שונה...

מורים מספרים

© כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע