המחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע ומיזם PeTeL מזמינים

כנס 2020 PeTeL

כנס למורים אשר לימדו השנה בליווי סביבת PeTeL

י' בתמוז תש״ף - 2/7/2020

הרישום ייפתח בבוקר יום הכנס ב- 8:30

לאחר מילוי טופס השתתפות תועברו לאתר הכנס עם קישורי ה-ZOOM 

סביבת פטל לאן? | 09:00 - 09:25

סיכום השנה שהייתה בפטל והצגת התוכניות של המיזם לעתיד

הפסקת מעבר | 09:25 - 09:30

09:30 – 11:00

סדנה 1

ביולוגיה

הוראה מותאמת

סדנא מעשית – פיתוח כלים המסייעים למורה לקבל החלטות על המשך ההוראה בעזרת מעקב אחר התקדמות הלמידה ובחירת פעילויות בהתבסס על נתונים מביצועי התלמידים.

פיזיקה

המעבדה בליווי סביבת פטל

סדנא מעשית החושפת מגוון דרכים ורכיבים בהם סביבת פטל יכולה ללוות את הוראת המעבדה בפיזיקה

(הסדנא מיועדת למורים שלא נכחו בכנס פטל בשנה שעברה)

לאן הולכים?​

כימיה

סדנת היכרות

היכרות ותאום ציפיות

הפסקת קפה | 11:00 - 11:15

11:15 – 12:00

סדנה 2

ביולוגיה

יצירת הערכת עמיתים

סדנא מעשית

פיזיקה

פטל בכיתה שלי

מורים משתפים ברצפי הוראה שבנו, ברכיבים מעניינים  ובטכניקות חדשות בהם השתמשו השנה בסביבה.

חדר 1

עפרה זלצמן- מוטיבציה לעבודת מעבדה
שרון בלאו- מעבדה בגלוונומטר טנגנטי
איליה וינוקור- שילוב H5P בהוראה

חדר 2

תמר אביב ורוני שחור- דילמות בהוראה ופתרונות טכנולוגיים
דודי שני- רצף הוראה באופטיקה גאומטרית
סמדר שביט- כבידה בימי קורונה

חדר 3

אריאל זיו- פטל בשירות הלמידה בדרך החקר
רננה אלטמן- רצף הוראה בקיבול וקבלים
נירית ורדי- תה"פ בלמידה מרחוק

כימיה

הוראה מותאמת- טניה נזרצקי וחלי בוכריס

סדנת פעילות ניתוח נתוני תלמידים

הפסקת מעבר | 12:00 - 12:05

12:05 – 12:50

סדנה 3

ביולוגיה

סוגרים שנה פותחים שנה

תובנות מורים לגבי עיצוב למידה בקורס לקראת שנה הבאה: שכפול קורסים, סגירת קורסים, בניית קורס שישמש אותי בשנה הבאה מתוך פעילויות המאגר המשותף והעלאת חומרים למאגר המשותף.

פיזיקה

סדנא 3- שותפי פיתוח

בואו להשפיע על כיווני הפיתוח של סביבת פטל בשנה הקרובה. בסדנאות יוצגו כלים וכיווני פיתוח, יחד נחשוב כיצד להתאימם לנו ולתלמידינו.

המעוניינים יוכלו להצטרף כשותפי פיתוח להשתלמות וירטואלית בתשפ"א.

לאן הולכים?​

חדר 1- הוראה מותאמת- טניה נזרצקי, מיכל ולטר ואושרית סבג.

פיתוח כלים המסייעים למורה לקבל החלטות על המשך ההוראה בעזרת מעקב אחר התקדמות הלמידה ובחירת פעילויות בהתבסס על נתונים מביצועי התלמידים.

חדר 2- סדנת חוכמת ההמונים- אלעד יעקובסון ואלירן חן.

בסדנה זו נחשוב יחד על דרכים בהן אפשר להשתמש בחכמה המשותפת של מורים ותלמידים על מנת ליצור ידע עשיר על המשימות והפעילויות בפ.ט.ל, ידע שיאפשר לנו להבין טוב יותר את מצבם של התלמידים בכיתה ולמצוא ביתר קלות פעילויות לימודיות שעונות על הצרכים שלהם. בנוסף, נרצה להציג בפניכם כלים חדשניים שמטרתם לעודד את המורים והתלמידים לתרום מהידע שלהם למערכת, לשמוע את דעתכם ולקבל מכם הצעות ורעיונות כיצד ניתן לפתח ולשפר כלים אלו

כימיה

מתחילים לעבוד

פיזיקה וכימיה

חדר 3- הכירו את גרסא 3.9 של פטל- נדב קבלרצ'יק, שולי קוצר וליאור יוסוב.

יוצג הממשק החדש של סביבת פטל לשנת הלימודים הקרובה, עמוד הסביבה שלי, ותצורות שונות של עמוד הקורס אשר כולל מגוון דרכי תצוגה חזותיות של יחידות הוראה. יתקיים דיון אודות השיפורים אשר נדרשים על ידי המורים והזדמנות לתת משוב על הממשק של המערכת כדי להשפיע על הנראות ואופן הפעולה שלו לקראת השנה הקרובה.

הפסקת צהריים | 12:50 - 13:20

13:20 – 14:10

סדנה 4

ביולוגיה ופיזיקה

התנסות מעשית בליווי היחידה הטכנולוגית של פטל במגוון רכיבים אשר מוצגים לאורך היום

לחצו על הנושא שאותו תרצו ללמוד

כימיה

שנת הפטל שלי

מורים מספרים על שנת הפטל שלהם: נורית דקלו, עדי אהרון ושרון גלר, איתן קריין וחלי בוכריס

הפסקת מעבר | 14:10 - 14:15

דברים מגניבים שלא ידעתי שאפשר לעשות עם פטל - נדב קבלרצ׳יק | 14:15 - 14:45

סביבת פטל מאפשרת מגוון עצום של פעילות קטנות אשר רובנו נחשף רק לחלק קטן מהם. נדב קבלרצ'יק, מנהל הפיתוח של המיזם , יציג פעולות נסתרות ואפשרויות חדשות שלא הכרנו לשימוש בסביבה.

הפסקת מעבר | 14:45 - 14:50

14:50 – 16:00

מליאת סיכום

ביולוגיה

סיכום ופרידה

פיזיקה

סיכום ופרידה

נשארים במושב (דברים מגניבים…)

כימיה

שיח מורים, מטלות סיכום ועדכונים להמשך ההשתלמות

© כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע