אסרו חג פסח תש"ף, 16.4.2020


סבב 1 - מושבים מקבילים לפני הצהרים, 11:45 – 11:15

1.      קוונון השיעור מחדש: מרחוק לקרוב

קובי שוורצבורד
הופכים את הלמידה מרחוק לקרוב: נדון בשאלה מהם המרכיבים העיקריים הנחוצים בשיעור מקוון באמצעות מספר דוגמאות, תוך שימוש ב"כרטיסי כניסה" ועוד

2.      מדידה מרחוק

עמית יוסוביץ: "מדידה מרחוק באמצעות direct measurement videos " – אציג
התנסות במדידה באמצעות סרטוני וידאו. פעילות שניתן לשלוח לתלמידים ללמידה מרחוק באמצעות סרטוני וידיאו בהילוך איטי
עליזה רוט: "הגבלת שני מטרים? לא בחדרים המקוונים - ניסוי מעבדה בנפרד, אך יחד בימים של הוראה מקוונת" - אתאר פעילות שכוללת ניסוי אישי של כל תלמידה בבית, עבודה בקבוצות קטנות בחדרי
zoom  ריכוז תוצאות ולימוד כיתתי

3.       נוסעים למרכז החלל במוסקבה
פתחי שלבי
פרויקטים בפיזיקה בגישה חוקרת

4.      אלקטרוסטטיקה מקוונת: חלק א'

גילית פורת ומיכל ולטר: "בעיניים פקוחות" - נציג שתי פעילויות שניתן לשלב בתחילת רצף הלמידה באלקטרוסטטיקה, מבוא וחוק קולון בעזרת גאוגברה והתנסות באמצעים הזמינים בכל בית
מיטל הנס
: "מרעננים זיכרון" - סוף השנה הגיע, התלמידים "שכחו אלקטרוסטטיקה" ... נציג דוגמא לשיעור לרענון הנושא

5.      מרחיבים ידע:  חלק א' אנטרופיה, חום וקול

אלכסנדר וולפסון
אנטרופיה כמדד לאופי של תהליכים פיסיקליים וכלי לטיפול בתפיסות שגויות. דוגמאות של חום וקול

 

6.       הבנת הפיזיקה בסרטונים והדמיות - פעילויות מקוונות
אסתר בגנו, קורינה פולינגר, חנה ברגר ואסתי מגן
נציג את הפעילות הגנרית "הפיזיקה של הסרטון" לניתוח שיטתי של סרטון המתאר תופעה פיזיקאלית  ופעילות "נכון/לא נכון"  בהקשר של הדמייה.  נציע דרכים לשימוש מקוון בפעילויות


סבב 2 - מושבים מקבילים לפני הצהרים, 12:15 – 11:45

7.       קוונון השיעור מחדש: מה לשמר? מה לשנות?
גלינה פודלוב
אציג דוגמאות להוראה מקוונת איטראקטיבית. באופטיקה: עדשות, במכניקה:אנרגיה ותנע ובמגנטיות: מעבר משדה מגנטי לכא"מ מושרה

8.       פיזיקה חוקרת מרחוק
גנאדי אקסלרוד
למידה פעילה יוצרת ידע. נערוך ניסוי למדידת תאוצת הכובד, נדון ברעיונות ובגישות להוראה מרחוק של פיזיקה בגישה חוקרת: כלים, רעיונות, חומרי למידה

9.       ניסויי בית לתלמידי הפריפריה
סבינה דבורה סגרה
פיזיקה נגישה לתלמידי הפריפריה: בהרצאה זו אציע דרכים להגביר את המוטיבציה של מורים עתידיים למדעים שלומדים פיזיקה כקורס חובה. בין היתר אציג ניסויים שניתן לבצע עם ציוד וחומרים זמינים בסביבה ביתית

10.  אלקטרוסטטיקה מקוונת: חלק ב'

גילית פורת ומיכל ולטר: בעיניים פקוחות
נציג שתי פעילויות שניתן לשלב בתחילת רצף הלמידה באלקטרוסטטיקה, מבוא וחוק קולון בעזרת גאוגברה והתנסות באמצעים הזמינים בכל בית
מיטל הנס
: מרעננים זיכרון
סוף השנה הגיע, התלמידים "שכחו אלקטרוסטטיקה" ... נציג דוגמא לשיעור לרענון הנושא

11.  מרחיבים ידע: חלק ב' אנטרופיה, חום וקול,

אלכסנדר וולפסון
אנטרופיה כמדד לאופי של תהליכים פיסיקליים וכלי לטיפול בתפיסות שגויות. דוגמאות של חום וקול

12.  כא"מ מושרה, כשהפדגוגיה והטכנולוגיה נפגשות

אסתי מגן: כיצד לדעת בזמן אמת מה התלמידים מבינים?  אתאר שימוש במאגרי שאלות דיאגנוסטיות בפטל במהלך הוראת הנושא כא"מ מושרה
זהורית קפאח: המטרות הפדגוגיות שלנו במעשה ההוראה הן רבות. אציג כיצד בחרתי ליישם כמה מהן בלמידה מרחוק


סבב 3 - מושבים מקבילים אחר הצהרים, 14:00 – 13:30

13.   סדנה חלק א': googleform בשרות הוראה מותאמת לומד
אבי מרזל
במהלך המפגש נתנסה כלומדים בתכנון מהלך הוראה מכוון לומד ולאחר מכן נתחיל בתהליך תכנון שכזה

14.   מעבדות לבגרות מרחוק
אסנת אלדר
איך ניתן לשלב מעבדות בלמידה מרחוק - בדגש על הכנה לבגרות 5 יחידות

15.   בין חט"ב לחט"ע: חוקרים בבית נפילת גופים
מיכל סיגרון ודוד פרל
ההצגה תתחלק לשני חלקים: בראשון נתאר ניסוי בית בנפילת גופים וניתוחו באמצעות טרקר במטרה להכריע מי צודק: אריסטו או גליליי. בחלק השני נתאר כיצד ניוטון מכריע בויכוח בין אריסטו לגליליי באמצעות פעילות מידול חישובי של נפילת גופים. הפעילויות מופיעה כיחידת לימוד בפטל "שער לפיזיקה" שכל מורה יכול לקבל קישור אליה

16.  מעגלי זרם מקוונים  (נגדים וקבלים)

אורי ליבנה: " ללמוד א-סינכרונית עצמאית בשגרה ובקורונה" -  דוגמה לשיעור על נגדים בטור ומקביל בגוגל פורמס + סימולטור. דיון וטיפול איכותי בטעינה ופריקה של קבל.
עבד מסאלחה: אתר פעילות שמורכבת משלושה חלקים - חלק ראשון עבודה אישית - כולל שאלות סקר ושאלות מובילות . חלק שני עבודה קבוצתית שכולל עדכון תשובות מהחלק האישי וחלק שלישי דיון כיתתי והצגת הפתרון לבעיה

17.   הצגת פרוייקטי תלמידים בפיזיקה מחקרית
צוותי התלמידים והמנחים
בואו לצפות בשני פרויקטים נבחרים המוצגים על ידי תלמידי יב והמנחה

18.   היסוד ה- 112
רחל קנול
סיפורו של פיזיקאי ישראלי וגילוי היסוד ה-112. יחידה חדשה כאפשרות להערכה חלופית


סבב 4 - מושבים מקבילים אחר הצהרים, 14:30 – 14:00

19.   סדנה חלק ב': googleform בשרות הוראה מותאמת לומד
אבי מרזל
במהלך המפגש נתנסה כלומדים בתכנון מהלך הוראה מכוון לומד ולאחר מכן נתחיל בתהליך תכנון שכזה

20.   מעבדות בחט"ב
אסנת אלדר
שילוב מעבדות בתוכנית הפיזיקה של חטיבת הביניים

21.   מעבדות התיכון הוירטואלי
דני עובדיה
הדגמה מרחוק של ניסויים לבגרות באמצעות ערכות התיכון הווירטואלי

22.   קיצור תולדות האור
לריסה שכמן
״מודלים של האור״- שילוב שיטות הוראה בשיעור מקוון

23.   רצפי הוראה ללמידה מרחוק בסביבת פטל
אסף בר יוסף, איליה וינוקור, זיו גבירצר ויונה חלמיש
במושב יציגו מספר מורים את רצפי ההוראה ללמידה מרחוק שעיצבו בסביבת פטל. המושב מיועד למורים המשתמשים בסביבת פטל ובמהלכו ישותפו רצפי ההוראה בסביבת העמיתים

24.   ב(ו)נות על פיזיקה
רחל קנול, קובי שוורצבורד ודנה קליס-רגב
מה ניתן לעשות בכיתה כדי לעודד יותר בנות ללמוד פיזיקה