עמדות וכוונות עתידיות של תלמידים בחטיבת ביניים ביחס ללימודי מדעים בעקבות השתתפות בפעילויות רובוטיקה

צוות מוביל

חברי הפרויקט

תקציר

ההפרויקט מתמקד בעמדות וכוונות של תלמידי חטיבות ביניים ביחס למקצועות מדעי הטבע ומדעי המחשב לאחר השתתפות בפעילויות רובוטיקה חוץ-קוריקולריות (תחרויות) או קוריקולריות. הממצאים הראו כי בעקבות הפעילויות התלמידים חשים כי הם מתקרבים לעולם המדע, ומתנהלים כמו חוקרים. השימוש ברובוטים איפשר להם לטעות ולתקן את הטעויות שלהם. הפעילויות בתחרויות הרובוטיקה סיפקו פלטפורמה לעיסוק במקצועות מדעיים ולשילובם עם תכנות רובוטים. המחקר סיפק הוכחה אמפירית לכך שלעיסוק ברובוטיקה בחטיבת הביניים יש השפעה חיובית על רצונם של התלמידים ללמוד מקצועות מדעיים גם בחטיבה העליונה.

לקריאה נוספת: