השפעת פעילויות ברובוטיקה על למידה ועל עמדותיהם של תלמידים בחטיבת הביניים
צוות מוביל
חברי הפרויקט
-
פאטימה קאלותי-חלאק
תקציר
הפרויקט בוחן את ההשפעה של השתתפות בפעילויות רובוטיקה על למידה משמעותית של מושגי STEM (בנושאי מדעי המחשב, הנדסה, מתמטיקה ופיזיקה), על עמדות ומוטיבציה ביחס לפעילויות רובוטיקה ועל עמדות, כוונות ומוטיבציה ביחס ללימודי STEM. אוכלוסיית המחקר כללה תלמידי חטיבות ביניים אשר השתתפו בתחרויות FIRST® LEGO® League. הממצאים מראים כי במהלך ההכנה לתחרויות אירעה למידה משמעותית כמעט אצל כל הסטודנטים, אם כי הסטודנטים נבדלו ברמות הקוגניטיביות של הלמידה. באשר לעמדות ולמוטיבציה לא נמצאו הבדלים משמעותיים לפני תחילת הפעילויות ובסיומן. מרבית הסטודנטים החלו עם מוטיבציה גבוהה ועמדות חיוביות וכך היה גם בסיום הפעילויות.
זהו מחקר הדוקטורט של פאטימה קאלותי-חלאק.
לקריאה נוספת:
- Kaloti-Hallak, F., Armoni, M., & Ben-Ari, M. (2015). Students' attitudes and motivation during robotics activities. In Proceedings of the 10th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE'15), London, UK, 102-110.
- Kaloti-Hallak, F., Armoni, M., & Ben-Ari, M. (2015). The effectiveness of robotics competitions on students' learning of computer science. International Olympiad in Informatics 9, 89-112.
- Kaloti-Hallak, F., Armoni, M., & Ben-Ari, M. (2019). The Effect of Robotics Activities on Learning the Engineering Design Process. Informatics in Education, 18(1), 105-129.