הוראת אי-דטרמיניזם במדעי המחשב

חברי הפרויקט

תקציר

אי-דטרמיניזם הוא רעיון מרכזי במדעי המחשב המתבטא בכמה אופנים. בהקשרים מסוימים אי-דטרמיניזם הוא תוצר של אילוץ חיצוני שיש למצוא דרך למדל אותו (למשל, במערכות עם התנהגויות לא צפויות) ובמקרים אחרים אי-דטרמיניזם הוא כלי שמאפשר להביע חוסר העדפה מכוון. זהו רעיון שעבר גלגולים רבים במהלך ההיסטוריה של מדעי המחשב שהתבטאו באופני הוראה שונים. הפרויקט ממשיך סדרה של מחקרים קודמים העוסקים באי-דטרמיניזם ועוסק בשני היבטים, תיאורטי ואמפירי: ההיבט התיאורטי עוסק בהתפתחות ההיסטורית של המושג במדעי המחשב ובהוראת מדעי המחשב, ההיבט האמפירי עוסק בהוראת ולמידת המושג בהקשרים קוריקולריים שונים, אצל תלמידי תיכון וסטודנטים באוניברסיטה. הממצאים מצביעים על כך שתלמידים מסוגלים להבין את המושג למרות אופיו המופשט ואין צורך בעיבוד-יתר שלו, שאמנם מקל על הלמידה אך גם מהווה ויתור מראש על יעדי למידה מסוימים, ובפרט על תפיסת אופיו האמיתי של הרעיון.

לקריאה נוספת:

ליצירת קשר