השפעת פעילויות מדעי המחשב ללא מחשב (CS unplugged) על עמדות של תלמידים כלפי מדעי המחשב ותפיסותיהם את התחום

צוות מוביל

חברי הפרויקט

  • רבקה טאוב

תקציר

תלמידים רבים מחזיקים בתפיסות שגויות ביחס למהות התחום של מדעי המחשב ובעמדות שליליות כלפיו. כדי להתמודד עם התופעה פותח ע"י חוקרי מדעי המחשב בעלי עניין בחינוך אוסף של פעילויות בשם CS Unplugged (מדעי המחשב ללא מחשב). פעילויות אלו נועדו לחשוף ילדים למושגים מרכזיים במדעי המחשב באופן מהנה, ללא צורך במחשב. בפרויקט זה בחנו את השפעתן של הפעילויות על תלמידי חטיבת ביניים שהשתתפו בהן. בפרט, נבחנה השפעת הפעילויות על תפיסתם את מהות מדעי המחשב, את מאפייני העיסוק בתחום ומאפייני העוסקים בו. הממצאים מראים כי למרות שהתלמידים הראו הבנה מסוימת של טבע התחום הם תפסו את המחשב כמהות התחום ולא ככלי, בניגוד לכוונת מפתחי הפעילויות. אנו מציעים שינויים מסוימים באופן העברת הפעילויות כדי להגדיל את השפעתן על תפיסות התלמידים ביחס לטבע התחום.
זהו מחקר המאסטר של רבקה טאוב.

לקריאה נוספת: