Innovative Teaching Education in Mathematics (iTEM)

צוות מוביל

חברי הפרויקט

  • ד"ר הדס לוי גמליאל

מזכירות ואדמיניסטרציה:

תקציר

פרויקט iTEM הינו פרויקט של "בניית יכולת" בהשכלה גבוהה, אשר ממומן כתוכנית ארסמוס-פלוס החל משנת 2019. הפרויקט מאגד 16 שותפים מ- 8 מדינות (יוון, ספרד, אוסטריה, שבדיה, צפון מקדוניה, ישראל, קוסובו, אוזבקיסטאן). השותף המוביל הינו המכון הטכנולוגי החינוכי של כרתים. הצוות של מכון ויצמן אחראי למרכיב הערכת האיכות של הפרויקט. מטרת הפרויקט היא לשפר הוראה, למידה והבנה בקורסי מתמטיקה לתלמידי הנדסה בשנת הלימודים הראשונה, וזאת באמצעות משאבים ושיטות הוראה חדשניות אשר ישקפו לסטודנטים את הרלוונטיות של מתמטיקה להצלחה בלימודים ובקריירה המקצועית לקראתה הם לומדים. תוצרי הפרויקט כוללים: (1) שילוב של בעיות אותנטיות מתחום הדעת של הסטודנטים בקורסי חדו"א ואלגברה כדי לשקף את האופן שבו מתמטיקה מיושמת בטכנולוגיה בת זמננו, (2) פיתוח טכנולוגי שיסיע למרצים בזיהוי מוקדם של סטודנטים שמתקשים בלימודי המתמטיקה, כדי שיוכלו להעניק להם תמיכה, (3) הכשרה של מרצים בגישות חדשניות להוראה, כגון למידה מבוססת בעיות (Problem Based Learning) ולמידה מבוססת פרויקטים הנשענת על בעיות (Project Oriented Problem Based Learning).

לקריאה נוספת:

אתר הפרויקט

ליצירת קשר