ידע פדגוגי-תכני של מורים למדעי המחשב: זיקוק, הנגשה והשפעת התהליך על הפיתוח המקצועי של המשתתפים

צוות מוביל

חברי הפרויקט

תקציר

ידע תוכן פדגוגי של המורים (PCK) הוא גורם חשוב בכל הנוגע לתהליכי הוראה ולמידה וממלא תפקיד חשוב בהכשרת מורים ובתהליכי ההתפתחות המקצועית שלהם. מעט מאוד ידוע על דרכים יעילות להפקת מקטעים תקפים ואמינים של PCK של מורים למדעי המחשב. פרויקט זה עוסק באסטרטגיה חדשה לזיקוק מקטעי PCK מבוססי מחקר מתוך עבודתם המעשית של מורים מנוסים למדעי המחשב בתיכון. אסטרטגיה זו משלבת מחקר פעולה המתבצע על ידי המורים בכיתותיהם, כחלק מסדנה רחבת היקף לפיתוח מקצועי של מורים בהקשר חברתי עשיר. המחקר בוחן את הצלחתה והיתכנותה של אסטרטגיה זו, כמו גם את השלכותיה על התפתחותם המקצועית של המורים.

לקריאה נוספת:

Brandes, O., & Armoni, M. (2019). Using action research to distill research-based segments of pedagogical content knowledge of K-12 computer science teachers. In Proceedings of the 24th Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE'19), Aberdeen, Scotland, UK, 485-491.
Brandes, O., & Armoni, M. (2019). The effects of a professional development workshop focusing on action research on the practice of high-school computer science teachers. In Proceedings of the 14th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE'19), Glasgow, Scotland, UK, 13:1-10.
Brandes, O., & Armoni, M. (2020). Towards a holistic reservoir of research-based PCK segments of K-12 computer science teachers. In Proceedings of the 25th Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE'20), Trondheim, Norway (virtual conference), 131-137.

ליצירת קשר